“Yıl 29 Haziran 2007 iPhone’un piyasaya sürülmesinden bir kaç gün önce,
Nokia çalışanları yetkililere çok önemli bilgilendirmelerde bulundu.”

10 Kasım 1992 yılında faalite başlayan finlandiyalı marka Nokia,
kısa sürede dünya çapında mobil telefon pazarının yaklaşık yüzde 50’sine hükmetmeye başlamıştı.
Havalı ve şık bir marka olarak özellikle gençler arasında büyük bir popülariteye sahipti
ve cep telefonlarına sahip olmak bir statü göstergesiydi.
Yani Bugün’ün Apple’ı neyse, 2000’li yılların başlarında Nokia oydu.

Fakat Apple’ın 29 Haziran 2007 tarihinde 499 dolar lansman fiyatına sahip
dokunmatik ekran özelliğiyle piyasaya sürdüğü iPhone 1,
O dönemde piyasada bulunan tüm modellerden farklıydı, telefonların işlevselliğini ve kullanıcı deneyimini
kökten değiştiren bir devrim niteliği taşıyordu.

Finlandiya merkezli şirketin üst düzey yöneticileri
9 tane çalışanından gelen uyarılarına aldırış etmedi
ve bu değişimi fark edemediler,

Peki Nokia çalışanları yetkililere ne yazdı?
İşte yıllar sonra ortaya çıkan o mesaj:

“Apple ciddi bir üst düzey rakip olabilir. Firmanın ürettiği iPhone’un dokunmatik ekran arayüzü yeni bir standart belirleyebilir.
Benzersiz bir kullanım kolaylığı vaadi sunan yeni bir arayüze sahip.
Yeni kullanıcı arayüzü, tüm pazar için üstün kullanıcı deneyimi standartlarını değiştirebilir.
Görsel olarak etkileyici ve inanılmaz derecede duyarlı.
Kullanıcı arayüzü Nokia’nın güçlü bir yanıydı, bu nedenle iPhone’un en büyük tehdidi bu olabilir.
Harika ve sorunsuz bir şekilde entegre edilmiş internet uygulamaları var
Nokia, olarak buna karşı koymak için dokunmatik arayüz geliştirmeliyiz.”
iPhone, ABD medyasında havalı bir imaj yakalayıp, belirttiği gibi fiyat noktasında başarılı olursa, yeni bir üst düzey pazar oluşturacaktır.”