Rockstar’ın bugüne kadarki en büyük açık dünya projesi olarak karşımıza çıkan Grand Theft Auto 6’nın
devasa haritası eski sistemlerde darboğaz riskini artıracak gibi. Kullanıcıların işlemci ve RAM dengesine özellikle dikkat etmesi gerekiyor. En düşük ayarlarda bile 8 GB ekran kartı neredeyse zorunlu hale gelecek.
Tahm,ne olarak 150 GB’lık bir yükleme boyutuna sahip olması beklenen GTA 6 şimdiye kadar yapılmış en büyük Rockstar yapımı oyun olacak, Oyunun motoru açık dünya boyunca dinamik veri akışını kullanacağı için SSD zorunlu hale geliyor. HDD ile oynanabilirlik ciddi bir şekilde düşebilir, belkide hiç verim alınamayada bilir.
Yükleme sürelerini kısaltmak için NVMe tabanlı bir SSD öneriliyor. Eğer sisteminizde hâlâ SATA SSD varsa en azından bir PCIe 3.0 yada PCIe 4.0 destekli bir modele geçmek performansta gözle görülür fark yaratacaktır.

Ekran kartı sürücülerinin ise güncel tutulması oldukça önemli. DLSS 3 veya FSR 3 gibi kare oluşturma teknolojileriyle kare hızını artırmak mümkün olacak. Özellikle NVIDIA RTX 40 serisi kartlarda yapay zekâ destekli kare üretimi 4K çözünürlükte akıcılığı koruyacak.
CPU tarafında ise çekirdek sayısı kadar soğutma da önemli hale geliyor. GTA 6’nın işlemciye yük bindiren şehir trafiği ve fizik simülasyonu göz önüne alındığında hava veya sıvı soğutma tercih etmek mantıklı bir yatırım olabilir.
Oyunu 1080p çözünürlükte oynamak isteyenler için Minimum Sistem gereksinimleri ise şöyle
| İşlemci: | Intel i5-9600K | AMD Ryzen 5 3600 | 8 threads |
| Ekran kartı: | RTX 3060 | Radeon RX 6600 XT | 8 Gb |
| RAM | 16 GB | DDR4 | Dual |
| Depolama | 150 GB | SSD Şart | HDD kullanılamıyor. |
GTA 6’yı ışın izleme açık şekilde oynamak isteyenlerin güçlü donanıma ihtiyacı olacak.
Önerilen Sistem gereksinimleri ise şöyle
| İşlemci: | i9-10900K | Ryzen 9 5900X | 12 threads |
| Ekran kartı: | RTX 3080 ti | Radeon RX 6800 XT | 8 Gb |
| RAM | 32 GB | DDR5 | Dual |
| Depolama | 150 GB | NVMe SSD | DirectStorage destekli |
4K çözünürlükte ise DLSS veya FSR özelliği aktifken 60 FPS’ye ulaşılması hedefliyor.
Rockstar’ın konsol sürümlerinde PlayStation 5 ve Xbox Series X|S’in birleşik, 16 GB belleğini tam kapasite kullanacağı tahmin ediliyor. Bu nedenle bilgisayarda benzer bir deneyim için 32 GB RAM neredeyse standart hale gelecek. Yüksek çözünürlüklü dokular yeni nesil yansıma modelleri ve parçacık efektleri, bu belleği yoğun şekilde kullanacak. Ayrıca ses tarafında Dolby Atmos desteği de bekleniyor; bu da çok kanallı kulaklıklar veya hoparlör sistemlerinde sinematik bir atmosfer yaratacaktır.

